maandag 27 augustus 2012

Dit is leuk

Een tijdje terug kocht ik
via marktplaats een paar Scandinavische
 woonbladen.
En in een van die bladen stond
me toch wat leuks.
 
Het was een schaal van
maxi strijkkralen
 
 
Dat wilde ik ook!
Maar ik kwam niet goed uit de Noorse beschrijving.
Dus ging ik op het www
opzoek naar een beschrijving die ik wel begreep
 
 
Ik kwam erachter dat het idee
een stuk minder origineel was dan ik van te voren dacht
Want op verschillende Nederlandstalige
blogs kwam ik de
doe-het-zelf beschrijving tegen.
 
Dus ik nam een ovenvast schaaltje
En de strijkkralen van de meisjes
(helaas geen maxi, maar mini)
Wat olie en een kwastje om de schaal in te vetten.
 
Schaal ingevet, patroontje bedacht
en toen kon ik het gaan leggen.
Dat duurde echt lang met die kleine kraaltjes
En aangezien ik niet veel geduld had
Is het een laag schaaltje geworden
 
 
Toen ik uitgelegd was
heb ik het voorzichtig in de voorverwarmde
over gezet (200 graden)
En toen moest ik goed opletten
Want er is geen precieze tijd te geven hoe lang
het duurt voor het klaar is.
Hier was het ergens tussen de
3 en 4 minuten
 
Toen de kraaltjes wat gesmolten waren
heb ik de schaal weer voorzichtig uit de over gehaald
en daarna moest het eerst helemaal afkoelen
voordat ik mijn schaaltje
eruit kon halen en bewonderen
(en het vet eraf kon wassen)
 
 
 

En het is wat laag, maar
het is ook absoluut een gezellig schaaltje.
Al zeg ik het zelf.
 
 
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten