woensdag 29 augustus 2012

Jeugdsentiment

 
Ik ben opgegroeid in Limburg
En als we dan naar de stad gingen
was dat voor ons Sittard.
 
En in de stad daar was een winkel
waar allemaal beeldjes in de
etalage stonden
Geen gewone beeldjes
maar echte hummeltjes
 
 
Wat had ik er daar graag een van willen hebben
Maar ja de prijs he...
Nu 30 jaar later kwam ik erachter
dat er zelfs schemerlampen
met Hummeltjes zijn.
 

 
Owww wat wilde ik die graag hebben
Maar ja, de prijs he...
En dan ineens na lang zoeken
Dan vind je er een
 
 
En wat voor een,
Zo schattig,
Een heus roodkapje
Licht beschadigd, maar ach
dat zie je aan de voorkant niet.
Maar door de beschadiging wel voor een leuke prijs.
 
Vanmiddag heb ik de lamp
voorzichtig gewassen
met een zachte tandenborstel 
en groene zeep
 
Nu alleen nog een "nieuwe" lampenkap
Ik ga nog even op zoek naar
een echte oude
Met van die franjes.
 

 

 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten