maandag 17 september 2012

Verkoopt u ook kussentjes?

Vanaf morgen wel
Nou ja geen kussentjes
Maar kussen sloopjes
Vers van de pers
 

 
Gisteren was het stoffenspektakel
weer in de stad
Daar moest ik naartoe natuurlijk
en ik ben best goed geslaagd
(al zeg ik het zelf)
 
Ze doen me denken aan Sarah Kay
en Hollie Hobbie
 

 
Dus vandaag kon ik
lekker aan de slag
En ik ben tevreden
over het resultaat
 
En ze passen ook zo mooi
bij de herfst
al zeg ik het zelf
 
 
 




De foto's zijn wat flets
vind ik zelf
Eens even uitzoeken
waar dat door komt
 

 Nou hopelijk zijn jullie net zo enthousiast
als ik
En vliegen de kussen sloopjes
mijn winkeltje uit
 
 
Fijne dag!
 
 


 
 

 
 

 


3 opmerkingen:

  1. hey Yvon,

    ziet er leuk uit allemaal. Mss even een klein tipje voor je kussenhoezen... Als je de zijden iets bol maakt zijn de kussentjes mooi recht als ze erin zitten (krijg je niet van die punten op de hoeken)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Chantal,
    Bedankt voor je reactie, leuk.
    Helaas begrijp ik even niet wat je bedoelt met de zijden bolmaken.
    Bedoel je dat ik de hoeken rond moet naaien? Nee denk het niet he.
    Het blijft lastig met die kussentjes omdat mijn binnenkussen dons vulling hebben, dan zakt het al snel wat weg als het het niet op alle plekken even veel ondersteunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Yvonne,

    Ik bedoel dat je de rechte zijden van het vierkant wat bol naar buiten toe laat lopen, zeg in het midden van de zijden tot ca. anderhalve cm breder maken en dat naar de hoek toe schuin (iets rond eigenlijk) weg laten lopen. Hier zie je hoe het niet moet http://www.google.nl/imgres?q=patroon+vierkant+kussen&hl=nl&safe=off&client=safari&rls=en&biw=1189&bih=607&tbm=isch&tbnid=BqSROHkbaruFPM:&imgrefurl=http://www.lightinthebox.com/nl/plaid-patroon-decoratieve-kussen-in-wol-met-het-vullen_p363263.html&docid=fjlOtgz8dLFJwM&imgurl=http://cloud2.lbox.me/images/384x384/201207/plaid-patroon-decoratieve-kussen-in-wol-met-het-vullen_gsrjyv1342780825598.jpg&w=384&h=384&ei=HShaUI2RDcqM0wXKvoHIDA&zoom=1&iact=hc&vpx=701&vpy=89&dur=1833&hovh=225&hovw=225&tx=101&ty=106&sig=103775791944095190158&page=2&tbnh=133&tbnw=131&start=21&ndsp=28&ved=1t:429,r:11,s:21,i:172 als je dan ipv aar je nu een holling ziet een bolling in je patroon maakt, wordt je kussen uiteindelijk met vulling erin mooi recht

    BeantwoordenVerwijderen