woensdag 24 april 2013

Opa's tijd

Daarnet
rangschikte ik even wat dingetjes
of de buffetkast
zo ook het klokje van mijn opa
 

Het klokje van opa
fascineerde me altijd toen ik nog klein was
zo'n mooi doosje
met een nog mooier wekkertje erin
 

 
Toen ik destijds
een aandenken aan mijn opa
uit mocht kiezen
was deze keuze natuurlijk snel gemaakt
 

Het klokje
herinnert me aan de leuke dingen
die ik met mijn opa deed
 
Aan de tijd dat ik
iedere zondag bij hem op schoot kroop
en opa liedjes zong die hij op school geleerd had
of stukken tekst op zei uit toneelstukken waar hij in gespeeld had
 
Of dat ik met hem
door zijn moestuin liep
en hij me allemaal dingen liet proeven
erwtjes uit de peul, perzikken, kruisbessen
worteltjs die hij even afschraapte met zijn zakmes
en soms vingen we een mol
 
 
Ja mijn opa
een bijzondere man
met een bijzonder klokje
En dat klokje staat nu hier
 
Soms draai ik het op
dan tikt het hard
en dan denk ik altijd even terug
aan mijn lieve oude opa
 
Oh if I could save time
in a bottle
Ik bewaar die tijd
in dit klokje...
 
Have an nice day!
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten