vrijdag 19 april 2013

Ow ow dat rokje

Ik had al een paar weken
een super stofje liggen
(gekocht op het stoffen spektakel)
het lag te wachten op een ingeving van mij
 
 
En maandag wist ik het ineens
Het wordt een wikkelrokje
voor een van de meisjes
Dus ik pakte "allemaal rokjes" erbij
 
 
En ik ging aan de slag
Vrolijk en enthousiast
Luisterend naar dit liedje
(owww iemand zal toch zo'n lied voor je zingen...)
 
Tekende patroon, knipte de stof,
zette het rokje in elkaar
naaide er een biaisbandje langs
Oww wat een top rokje!
 

Ik keek nog een keer
en nog een keer,
En toen dacht ik
Mijn dochters zijn slank, maar zo slank???
 
Precies, slecht gelezen,
stukje patroon niet over genomen...
Dus rokje te smal
Aaarrgggg
 


Vandaag tornmesje ter hand genomen
(zie 1e foto)
En biaisbandje eraf,
overslagje eraf
 
Partoondeel erbij geknipt
eraan gezet
Biaisbandje er weer om
Lintjes eraan gemaakt zodat het ook dicht kan
 
 
Labeltje erop
Was ik alweer bijna vergeten
En toen was ie klaar
Ik tevreden, kind tevreden
 
Laat nu de lente
maar in alle hevigheid
Losbarsten
Wij zijn er klaar voor!
 


Have a nice day!
 
 
 
 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten