maandag 3 februari 2014

Keukenberichten

Wat een prachtige dag
is het vandaag
de zon schijnt
de lucht strak blauw
 
 
Zo'n dag
waarop de lente
al bijna begonnen lijkt
of je er in ieder geval al zin in krijgt
 

 
Maar je weet
dat het pas februari is
en dat het nog goed mogelijk kan zijn
dat je nog een vetbolletje aan het kopje op de foto moet hangen
 
 

 
Tegenwoordig
benut ik de maandag
om de voorbereidingen voor mijn gezonde lunches
voor de rest van de week te maken
 
Dus wederom maakte ik egg muffins,
Dat doe je zo:
Men neme een muffinvorm voor 12 muffins
13 siliconen vormpjes, klopt 6 eieren,
 voegt eventueel stukjes bacon toe
vult de bakjes tot de helft en
 zet ze ca. 15 minuten bij 180C
in de oven

 
Verder maakte ik
met havermout en dadels
een dadelcake
maar die moet nog geproefd worden
 

 
En sinds gisteren staat er kippensoep op het fornuis
Eerst met een hele kip
en nu met het kippenkarkas
want ik wil weer eens iets proberen
 

namelijk of ik met "bone broth"
echte bouillon poeder kan maken
in mijn droogoven
(wordt vervolgd)
 
kortom
ik kom deze mooie dag wel door
en als ik even denk
tijd over te hebben
 

Dan maak ik flauwe plaatjes
van Flip de beer
Die logeerde hier van het weekend
Altijd weer een happening voor de kleuter
 
 
 
Die overigens heel knap



Zelf het verslagje
over Flip's bezoek
In het schrift schreef
 
Have a Nice Day!
 
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Ik maak altijd bone broth van het karkas van een gebraden kip.....iets meer smaak dan.
    Alleen krijgt dat hier niet de tijd om te verdrogen tot bouillonpoeder....dat wordt direct omgezet in vette smaakvolle kippensoep....:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ja, het wordt hier ook een oefening in geduld :) Daarom heb ik 5 liter "gewone" kippensoep staan nu. Toen ik al aan het werk was las ik inderdaad ook ergens om er gebraden kip voor te gebruiken, doe ik dat een volgende keer gewoon.

      Verwijderen